Beat de vakantie kilo’s dag 1

hoe krijg je de vakantie kilo's er af met Coaching Vitaal

De komende vijf dagen bij beat de vakantie kilo’s

De opdrachten van beat de vakantie kilo’s dagen 1 tot en met 4 zorgen dat je inzicht krijgt  in je gewoonten, je zwakke en sterke kanten en je triggers met betrekking tot het lijnen. Je weet na de miniworkshop beter in welke situaties jij sneller een verkeerde keuze maakt. Je hebt ook een noodplan voor elke situatie. Dus je bent beter voorbereid en wordt niet zo snel overrompelt als de situatie zich voordoet. Je hebt de controle weer terug. In week 5 krijg je een samenvatting en kun je alles nog eens rustig nalezen. SUCCES! Als je vragen hebt, mail mij dan via mail@coachingvitaal.nl. Of bel naar 06 424 89 223.

Help mijn broek kan niet meer dicht!

De vakantiekilo’s moeten eraf. Je hebt de afgelopen zomermaanden de teugels laten vieren. Op mooie zomerdagen leg je gezellig iets op de barbecue en die feestelijk lange dagen vragen om een lekker drankje. Dus neem je nog een rosé of een koud biertje. Zo’n drankje alleen is weer zo kaal, dus snijd je een stukje kaas, worst of vul je een schaaltje nootjes. Gezellig! Maar de kilo’s vliegen eraan…

Ben jij er zo eentje?

Ben jij iemand die een paar kilo’s lichter terugkomt van twee of drie weken vakantie? Dan is het goed om eens te kijken wat je toen anders deed. Waarschijnlijk heb je op je vakantieadres meer beweging gehad dan thuis? En heb je andere gewoontes gevolgd dan thuis. Want thuis heb je allerlei gewoonten gekoppeld aan je dagelijkse bezigheden. In een andere omgeving stap je vaak uit je vaste gewoonten en leef je in een ander ritme.

Welke gewoonten heb jij allemaal?

Maak eens een lijst met de vaste gewoonten die jij thuis hanteert. Ik geef een paar voorbeelden: een dessert eten na de maaltijd, een koekje bij de thee of de dag afsluiten met een glas wijn.
Print als hulpmiddel deze pdf uit en kies twee doordeweekse dagen en een dag in het weekend en sta eens uitgebreid stil bij jouw gewoonten en vul het lijstje in. Dit lijstje is heel waardevol, want het geeft jou inzicht in jouw vaste gewoonten. Meestal heb je niet eens erg in die vaste gewoonten.

Als inspiratie kun je het bericht lezen dat ik enkele maanden geleden op Facebook plaatste.

Naar dag 2, gedrag en gewoonten
Naar dag 3, struikelblokken
Naar dag 4, triggers
Naar dag 5, samenvatting

KOM JE MORGEN WEER LANGS? DAN LEES JE MEER OVER GEDRAG EN GEWOONTEN.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *