Beat de vakantie kilo’s dag 5

hoe raak je vakantie kilo's kwijt bij Coaching Vitaal

Je hebt de controle terug

De opdrachten van beat de vakantie kilo’s dagen 1 tot en met 4 hebben ervoor gezorgd dat je inzicht hebt gekregen in je gewoonten, je zwakke en sterke kanten en je triggers met betrekking tot het lijnen. Je weet nu beter in welke situaties jij sneller een verkeerde keuze maakt. Je hebt ook een noodplan voor elke situatie. Dus je bent beter voorbereidt en wordt niet zo snel overrompelt als de situatie zich voordoet. Je hebt de controle weer terug.

Samen met de sterke kanten die je ook noteerde ga je aan de slag. Je neemt je niet alleen voor om gezond te eten, minder alcohol te drinken en jouw calorieën in te perken, maar je gaat het nu echt doen. Jouw resultaat is niet het gevolg van een wonderdieet. Jouw resultaat is niet (alleen) het gevolg van wilskracht. Jouw resultaat is het gevolg van elke dag de dingen doen, die je moet doen.

DOE ELKE DAG WAT JE MOET DOEN

Het wordt een gewoonte

Houd vol en de nieuwe eetgewoonten worden na verloop van tijd gewoon. Dit wordt jouw nieuwe gedrag. Hoe lang dit gaat duren verschilt per persoon. Maar je kunt wel nagaan dat het niet in een maandje gefixed is. Dit kost tijd. Jouw lijsten gaan jou hierbij helpen. Wat jou ook gaat helpen is het maken van wekelijkse eetplannen en de dito boodschappen die je daarvoor nodig hebt. Haal geen verleidelijk voedsel in huis en koop alternatieve snacks die je wel mag hebben.

Terugvallen is geen drama

Als je eens in een zwak moment teveel calorieën hebt genuttigd, wanhoop dan niet! Eet goed in die andere 167 uur!

Beloon jezelf

De laatste afsluitende opdracht gaat over een beloningsschema. In het schema ga jij vier weken gewenste gewoontes noteren die je wilt nastreven. Start met een eenvoudig doel en werk toe naar een meer uitdagend doel. In het schema hieronder wordt het duidelijker.

gewoonteschema en beloning van Coaching Vitaal

Nieuwe gewoonten kosten tijd

Het voorbeeld in het schema gaat over 2 x per week trainen. Maar je kunt elk ander gewenst doel kiezen. Je print het uit en hang het ergens op waar je het goed kunt zien. Per dag plaats je kruisjes waar het gelukt is om je doel te halen. Na vier weken beloon jij jezelf. Met iets wat jij leuk vindt, zoals een picknick, een nieuw boek, een ontspannende massage, enzovoorts. Lukt het niet dan ga je naar de volgende regel en begint weer bij week 1.

De afgelopen week heb je een inkijkje gekregen in de behandelwijze van Coaching Vitaal. Als je alle opdrachten netjes afwerkt, dan kost het jou vier weken tijd. Maar je kunt al starten met gezond eten en afvallen als je het noodplan van dag 3 hebt uitgewerkt. Ik wens jou heel veel succes! Heb je vragen dan kun je altijd een e-mail sturen naar mail@coachingvitaal.nl.

Een traject bij Coaching Vitaal

Een afslanktraject bij Coaching Vitaal heeft meerdere invalshoeken en is breed opgezet. De afgelopen week was een klein deel van een totaalaanpak. Lees hier wat je kan verwachten van een traject.

Wat heb jij geleerd van mijn tips?

Heb jij een belangrijk inzicht gekregen over jouw voedingsgewoonten? Laat jezelf eens horen op de Facebookpagina van Coaching Vitaal of door hieronder een reactie achter te laten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *