Het Buddy-systeem 50% betere resultaten

Met een buddy haal je betere resultaten!

Uit een Australisch onderzoek blijkt dat één enkel element in een workshop ervoor zorgt dat je resultaten bijna 50% beter worden. Door dat element ga je veel meer onderdelen uit de workshop in je leven toepassen. Bovendien onthoudt je beter wat je hebt geleerd. Dat element is het Buddy-systeem. Met een buddy sta je sterker en voel je een stevige steun in je rug. Zijn jullie bovendien allebei gemotiveerd om te starten? Zijn jullie nieuwsgierig naar de nieuwe kijk op stress en staan jullie open voor een nieuwe methode om te leren dealen met stress? Dan gaat het zeker lukken om samen succesvol de eindstreep te halen!

De buddy workshop is toegespitst op het samenwerken met een buddy. Je krijgt in de workshop verschillende aanwijzingen en tips om goed samen te werken met je buddy. Meer over het buddy-systeem lees je in de workshop.

Kelly en Gitta volgden de buddy workshop. Hier lees je wat zij ervan vonden:
‘Wij hebben de buddy workshop als zeer prettig ervaren.
Dit komt doordat er veel inzichten zijn geweest in hoeveel veel verschillende gevoelens en emoties je op een dag ervaart. Daar hadden we beide geen idee van. De verbind- en zorgrespons, uitdagingsrespons en vecht- en vlucht respons waren niet geheel onbekend maar wel heel duidelijk beschreven, zodat je er toch weer bewuster van bent en blijft. Het hangt zelfs op de wc deur als geheugensteuntje.

Door de opdrachten met je buddy te delen, ga je op een veilige manier uit je comfortzone. De zone waar je ontwikkelt en groeit dus heel waardevol.
De workshop zit helder in elkaar. Een lage drempel om naar je zelf en je patronen te kijken. Ook is het goed in 4 weken te doen, maar wij hebben ook ervaren dat als er iets tussen komt waardoor je even geen tijd hebt, het makkelijk weer op te pakken is.
Dankbare en lieve groet,
Kelly & Gitta

De inhoud van de buddy workshop

Week 1

  • Het buddy systeem
  • Introductie met informatieve film (23 minuten) over stress.
  • Oefening 1: Anders omgaan met stress.
  • Oefening 2: Bewustwording stress.
  • Oefening 2a: Delen met je buddy én een ander.

Week 2

  • Meer informatie over stress (verdieping).
  • Oefening 3: Vervolg bewustwording stress.

Week 3

Oefening 4: Ontdek de waarden die voor jullie belangrijk zijn.

Week 4

Oefening 5: Vervolg waarden oefening en toepassen in jullie dagelijks leven. In deze laatste week komt alles samen en heb jullie een systeem geleerd om beter om te gaan met stressvolle situaties. Door de training elke dag toe te passen, leert jullie brein om beter met stress om te gaan. Het zal minder snel in een vecht- en vluchtrespons terecht komen.

Irene Schaap van Coaching Vitaal
Met vitale groet, Irene